Маркетингов одит
Маркетинговият одит предоставя възможността да се получи независима външна оценка за ефективността на дейностите в сферата на маркетинга и продажбите на хотелските услуги и да се идентифицират възможностите за оптимизиране на работните процеси в хотела. Целта на маркетинговия одит е да анализира и представи на хотелския мениджмънт (собственик, комплексен управител, хотелски управител, маркетинг мениджър, главен счетоводител) решения за оптимизиране на резултатите, измервани чрез обема на продажбите, стойността на приходите и нивата на заетост на хотелската база.
Обхват
- Функции и организация на работните процеси
- Процедури за вземане на решения
- Контрагенти
- Взаимодействие с останалите отдели в хотела
- Конфигурация на хотелски софтуеър
- Приемане и обработка на резерваци (по e-mail, факс, телефон, online, на рецепция, от туроператори)
- Следене на заетости
- Рекламно присъствие
Инструменти
- Наблюдение и анализ на работните процеси
- Интервюта и анкети
- Оперативен доклад
- Решения и препоръки
Цели
- Повишаване на ефективността в сферата на Маркетинга и Продажбите
- Оптимизиране на дейностите (task & time management)
- Ясно дефиниране на целите
- Вземане на обосновани решения чрез използването на аналитични показатели
- Използване на информационни технологии и софтуеърни приложения
- Ръст на продажбите
- Максимизиране на приходите
- Оптимизиране на заетостите
Продуктов одит
Продуктов одит
Продуктовият одит включва цялостен оперативен анализ и обективна оценка на хотелския продукт и неговите елементи (настаняване, изхранване, ресторанти и заведения, СПА и уелнес, конферентни услуги, анимация, други допълнителни услуги) като целта е да бъдат идентифицирани и посочени възможности за оптимизиране на приходите, чрез изграждане/промяна/подобряване на хотелски продукт, съобразен със съвременните тенденции в търсенето на хотелски и туристически услуги на местния и чуждите пазари. Одитът включва методология и насоки за въвеждането на необходимите промени в хотелския продукт, които след завършването на одитния процес се предоставят на собственика на хотела (или на хотелския мениджмънт).
Обхват
Елементите на хотелския продукт:
- Хотел
- Ресторант(и) и бар(ове)
- СПА и Уелнес услуги
- Конферентен блок
- Анимация
- Други допълнителни услуги
Както и:
- Човешки ресури – органиграма, длъжностни характеристики, квалификация, работни процеси
- Рекламна и маркетингова стратегия
- Price / Quality ratio
- Конкуретна среда
Инструменти
- Наблюдение и анализ на хотелския продукт
- Наблюдение и анализ на работните процеси
- Интервюта и анкети
- Програма „Таен клиент”
- Оперативен доклад
- Решения и препоръки
- Методология и насоки за въвеждането на нов хотелски продукт
Цели
- Идентифициране на възможности за оптимизиране или промяна на хотелския продукт с цел бъдещо увеличение на приходите, чрез добавянето на стойност и/или предлагането на по – високо качество на хотелските услуги.
- Възможност за навлизане на нови пазари и привличането на нови клиенти
- Оптимизиране на дейности и процеси (task & time management) в технологията на обслужване и създаване на хотелския продукт с цел минимизиране на разходи
- Дефиниране на конкурентните предимства на хотела (хотелския продукт) и препоръки относно тяхното промотиране по отношение на пазарно позициониране, маркетингови стратегии, рекламни и корпоративни материали и др.
- Идентифициране на нуждите от допълнително обучение на персонала
- Ръст на продажбите
- Максимизиране на приходите
Оперативна ефективност
Одит „Оперативна ефективност” се реализира чрез цялостен анализ на дейността на хотела от гледна точка на неговата финансова и оперативна ефективност и целесъобразното използване на наличните ресурси (материална база, човешки ресурси, финансови средства и др.). Целта е да се посочат възможностите за постигането на оптимален финансов резултат от оперативната дейност (GOP/EBIT/EBITDA) чрез оптимизиране на структурата и обемите на приходите и разходите. Одитът е базиран на индексен анализ като включва и някои дейности от другите два одита, предлагани от WT Consultancy – маркетингов и продуктов. За целите на одита се използва разработен от WT Consultancy специализиран софтуеър, чрез който се анализират и представят резултатите, сценариите и основните показатели за ефективност на хотела.
Обхват
- Счетоводство и контрол. Аналитичност и структура на счетоводните сметки
- Функции и организация на работните процеси
- Документооборот – приходни и разходни документи. Осчетоводяване
- Анализ на приходи и разход (по вид, по групи, по структура, по време на възникване)
- Конфигурация на хотелски софтуеър
Инструменти
- Наблюдение и анализ на работните процеси
- Интервюта и анкети
- Индексен анализ
- Сравнителен анализ на резултатните показатели от одита
- Оперативен доклад
- Методология за периодичен контрол
- Решения и препоръки
Цели
- Ефективно управление на хотелските ресурси (материални, човешки, финансови)
- Активно управление на приходите и разходите с цел максимизиране на печалбата от оперативна дейност
- Вземане на обосновани решения чрез използването на аналитични показатели и индекси за управление на финансовата и оперативна ефективност
- Оптимално използване на хотелския и счетоводен софтуеър, както и на специализирани приложения
- Оптимизиране на разходите
- Максимизиране на приходите