Дизайн
Времето на впечатляващите флаш хотелски сайтове отдавна отмина. В миналото са и статичните уеб сайтове, играещи ролята на дигитална брошура със съдържание непроменяно от момента на създаването им. Ако и вашият хотелски сайт е такъв, Ви препоръчваме да помислите сериозно върху концептуалното му осъвременяване. Динамиката на социалните мрежи, увеличаването на интернет потреблението през мобилни устройства (мобилни телефони, смартфони и таблети) и миграцията на бранд комуникацията от офлайн в онлайн среда налагат преосмислянето на налаганите до скоро концепции и дизайнерски виждания в уеб дизайна на хотелски сайтове. Фокусът на добрия хотелски уеб сайт вече не е в презентирането на хотелския продукт, а в неговата комуникация с крайния клиент и реализирането на продажби. Основен инструмент в тази комуникация е динамичното съдържание и неговото управление. Всъщност как да да сме сигурни, че имаме нужда от редизайн на хотелския сайт? Ако отговорът на два или повече от следващите въпроси е „Да“, се захващайте за работа.
- Сайтът е изцяло Flash или не е актуализиран повече от 2 години?
- Отнема Ви повече от 15 минути, за да промените или актуализирате съдържание?
- Сегашният Ви сайт не разполага със система за управление на съдържанието?
- Не използвате сайта за реализирането на продажби?
- Последната публикувана специална оферта е изтекла преди месец?
Текст и описания
Представянето на хотелския продукт и предлаганите услуги, чрез текстове и описания е основна част от изграждането и облика на хотелския сайт. Може би Ви се е случвало да срещнете в хотелски сайт описание с подробна информация за материалите, използвани по време на строителството, замисъла и идеите на архитекта и инвеститора, но не и описание на хотелския продукт и неговата концепция. С подобни описания не можете да разчитате на продажби. Затова не пренебрегвайте работата на копирайтърите, които могат да бъдат изключително полезни и да Ви помогнат да изтъкнете уникалните предимства на хотела. Не забравяйте, че копирайтинга е важен и по отношение на оптимизацията на съдържанието на сайта, затова препоръчваме да се обърнете към специалист в тези области. Естествено, че в зависимост от бюджета, с който разполагате можете да се справите и сами с писането на текстовете, но редакторския поглед на специалист в оптимизация на съдържанието е наложителен, ако целите сайтът да бъде позициониран в челните места в резултатите от търсене по съответните ключови думи. Осигуряването на актуално, динамично и интересно съдържание на посетителите на хотелския сайт е основен фактор в изграждането на доверие у потребителите и превръщането им в лоялни клиенти, а доверието е важно за реализирането на продажби.
Снимки
Визуализацията на хотелския продукт и успешното му презентиране чрез снимки на всеки един от елементите му е може би най – важния фактор за успешни продажби. Продавайки хотелски услуги, ние продаваме очаквания. Затова качеството на снимковия материал, както и професионалния поглед на фотографа към всеки един детайл е от съществено значение за Вашия успех. Не се изкушавайте да използвате снимки, които представят продукти и услуги, които нямате намерение да предлагате, само защото са Ви се сторили сполучливи. Не сме привърженици и на прекомерната обработка на кадрите. Един добър фотограф е способен да подреди всеки един кадър така, че в последствие да не се налага отстраняванетона дефекти или добавянето на ефекти с помощта на Фотошоп. Използването на професионални фотографски услуги е препоръчително. Преди да се спрете на определен фотограф, разгледайте портфолиото му и предишния му опит в заснемането на хотели. Фотографията е изкуство и в този смисъл субективния поглед влияе изключително на крайния резултат. Например, фотографи специализирани в заснемането на модели не винаги имат небходимата ни детайлност в погледа върху хотелските услуги. Крайно нежелателно е и използването на чужди снимки, компютърно генерирани модели или снимки от строителството например. В случай, че все още не разполагате с професионални снимки, може би е по – добре да отложите стартирането на уеб сайта до момента, в който имате най – добрите снимки, заснети в реални условия. Можете да превърнете това и в маркетингов ефект. Не забравяйте, имате само една възможност да направите отлично първо впечатление! В хотелиерството това не е за пренебрегване.
Интеграция със социални мрежи
Интересното съдържание, качествените снимки и специалните оферти трябва да бъдат споделяни. А какъв по – добър канал за това от социалните мрежи. Позволете на посетителите на Вашия сайт да работят за популяризирането на хотела като добавите бутони за споделяне на съдържанието и информацията, които считате за важни, както в най – популярните социални мрежи, така и чрез имейл.
Тук е мястото да споменем и утвърдените туристически интернет портали за мнения на гости като Tripadvisor. Поставянето на линкове и значки към съответния сайт, както и поканата към Ваши гости да споделят мнения и да пишат оценки от една страна ще Ви помогнат за по – добра обратна връзка, а от друга ще изграждат онлайн репутацията на Вашия хотел.
Създаването на YouTube канал с видеоклипове за хотела е също един полезен инструмент, който може да бъде използван ефективно във Вашата стратегия за онлайн присъствие.
Функционалности
С какви функционалности трябва да разполага един хотелски уеб сайт? Задайте си този въпрос преди да възложите заданието за дизайн и изработка! Не е необходимо да плащате за неща, които няма да използвате. Трите основни функции на съвременния хотелски уеб сайт са:
- Презентация на хотелския продукт и услуги
- Комуникация с крайния клиент и обратна връзка
- Реализиране на продажби
Функционалностите, които ще изисквате за Вашия сайт следва да обслужват тези три области, но следва да са съобразени и с индивидуалните характеристики на хотела и с Вашето професионално виждане. Не оставяйте уеб дизайнера да решава сам от какво имате нужда и от какво не.
Резервации и плащания
Хотелският уеб сайт трябва да продава. За да е възможно това можете да изберете една от следните възможности:
- E-mail форма (запитване) за резервация – този избор е подходящ предимно за малки (семейни) хотели и е най – евтиното възможно решение. Неудобствата при използването му са свързани с времето и човешкия ресурс необходими, за да се отговори навреме и адекватно на всяко едно запитване, така че да се реализират продажби. От бързината на реакция зависи и впечатлението, което ще оставите у потребителите на Вашия сайт.
- Програмни модули и решения за онлайн резервации, като част от хотелския софтуеър – всеки съвременен софтуеър за управление на хотели предлага подобна функционалност. Някои от тях интегрират и възможността за онлайн плащания. Основното предимство на тези модули е, че резервациите, които реализирате се импортират директно в хотелската система. Недостатъците могат да бъдат свързани с начина, по който тези решения се интегрират визуално и функционално в хотелския уеб сайт, както и с някои неудобства при интегриране на виртуален ПОС терминал за обслужване на онлайн плащания.
- Индивидуално разработен модул за резервации и плащания – това е сравнително скъпо решение и е приложимо най – вече за големи и висококатегорийни хотели и хотелски вериги. Индивидуалната разработка на такъв модул позволява да се автоматизира целия процес на резервиране, потвърждение и плащане в реално време.
- Готови решения за резервации и плащания – такива решения намират все по – голямо приложение, като функционалностите, които всяко едно от тях предлага варират в зависимост от цените за инсталация, комисионните и абонаментните планове. Начините на интеграция също се различават. Някои такива решения са Addajet, CheckFront, WebReserv.ue и др. Подобно решение предоставят и резервационни портали като Booking.com. Този тип решения предлагат богата фунцкионалност на приемлива цена, тъй като се заплаща използването им, а не се плаща за закупуването на софтуеърен продукт. Всички такива решения са Интернет базирани, поради което не заплащате допълнително за техническа поддръжка и можете да разчитате на достъпност 24 часа в денонощието и 365 дни в годината. Някои от тях предлагат и пълна функционалност за онлайн резервация, потвърждение и плащане, аналогично на това, което бихте получили ако възложите изработката на индивидуален модул.
Всяко едно от представените решения има предимства и недостатъци, както и определен потенциал за реализиране на продажби, което следва да имате предвид, внедрявайки такава функционалност за Вашия хотел.
Уеб сайтът като канал за комуникация
Ако до скоро комуникацията на фирмите (в т.ч. и хотелите) с техните клиенти е била еднопосочна, то в момента това е точно обратното. Всеки клиент може да използва възможностите на социалните мрежи, форумите или собствения си блог, за да споделя, коментира и оценява даден продукт. Старото правило, че един доволен гост ще разкаже на десет други просто вече не е актуално. В ерата на социалните мрежи и животът „онлайн“ този мултипликатор е безграничен. Затова е изключително важно да се стремите да управлявате правилно тези процеси с помощта на хотелския уеб сайт и присъствието на хотелската марка в социалните мрежи.
Изградете си стратегии за комуникация на хотелския бранд чрез хотелския уеб сайт и чрез Facebook страницата на хотела, диференцирайки потока от новини и информация. Стремете се да не досаждате! Хората влизат във Facebook предимно, за да се забавляват, а на Вашия уеб сайт за да получат информация за хотелския продукт и евентуално да вземат решение за покупка. Имайте го предвид!
WEB Marketing
За да материализирате усилията и да възвърнете чрез продажби бюджета, които бихте вложили в създаването или редизайна на хотелския сайт, е важно да знаете, че работата Ви не приключва единствено с приемането на изработката от страна на уеб дизайнера. Основната Ви задача сега е да направите хотела си популярен с помощта на новия уеб сайт и да го откроите сред многобройните конкурентни сайтове. Това не е никак лесна задача. Не е и безплатна. Затова е важно, представяйки за одобрение предложението за изработка на сайт, да предвидите и разумен бюджет за WEB маркетинг. WEB маркетингът интегрира всички онези дейности, които следва да направят хотелския уеб сайт популярен и най – вече да го превърнат в ефективен канал за продажби. WEB маркетингът трябва да част от интегрирана маркетингова стратегия и да е подчинен на общата стратегия за продажби на хотела. Основното му предимство пред други маркетингови инструменти и канали е възможността за прецизно измерване на ефективността (mROI – marketing return on investment).
0 Comments
Leave a reply
You must be logged in to post a comment.